Thursday, February 2, 2012

Rewrite, Gam - Fratesi for LigneRoset

 
The Rewrite desk by duo designers GamFratesi is produced by French brand Ligne Roset.
The desk has a cocoon shield to create a private working environment, perfect for preserving both concentration and intimacy. This fiberglass cocoon is covered in a sound-absorbing woollen material, it affords protection from both light and external noises and also dampens sounds emanating from within it. The desk is made of walnut.
The functional aspect is covered by a lacquered metal chest, fixed beneath the desk, which conceals transformers and electrical cables, and by a slit cable port in the top of the desk.

Rewrite has already been displayed at the Danish Museum of Art and Design, Copenhagen. GamFratesi is a design agency which was founded in Copenhagen in 2006 by Danish architect Stine Gam and Italian architect Enrico Fratesi.

La scrivania Rewrite del duo di designers GamFratesi è nel catalogo della marca francese Ligne Roset.
La scrivania è sormontata da un guscio protettivo che crea una ambiente di lavoro intimo che favorisce la concentrazione. Il guscio in fibra di vetro è coperto in materiale di lana fonoassorbente, protegge sia dalla luce che dai rumori esterni oltre a smorzare i suoni provenienti dall'interno. La scrivania è realizzata in legno di noce.
L'aspetto funzionale è soddisfatto da un vano in metallo laccato, fissato dietro la scrivania, che ospita trasformatori e cavi elettrici, e da una serie di 'uscite' sulla parte superiore della stessa scrivania.

Rewrite è stato esposto al Danish Museum of Art and Design di Copenhagen. GamFratesi è uno studio di design fondato a Copenhagen nel 2006 dalla danese Stine Gam e l'italiano Enrico Fratesi.
http://gamfratesi.com/
http://www.ligneroset.com

No comments:

Post a Comment

I love to read your comment!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...