Pages

Sunday, February 19, 2012

Scandinavian sound quality, Libratone

'Did you know? Great sound doesn't have to come from big black boxes.'
Libratone is a modern piece of Scandinavian furniture that allows a wireless high quality sound packed in simple elegance. Made in Denmark, all materials are handpicked and high quality. Satin chrome handle, body of wood, finally wrapped in Italian cashmere cashmere wool. Choose between bright or neutral colors.
Curiosity: The nightingale in the logo refers to the Danish poet Hans Christian Andersen's "The Nightingale" which tells the story of a nightingale that revives a dying emperor with its beautiful song.

'Lo sapevi? Un ottimo audio non deve per forza venire da scatole nere.'
Libratone è un pezzo di design contemporaneo scandinavo che permette di avere un suono wireless di alta qualità 'impacchettato' con semplice eleganza. Realizzato in Danimarca, con materiali selezionati per la loro alta qualità: maniglia in acciaio satinato, corpo in legno, e cashmere italiano. E' possibile scegliere tra colori brillanti o neutri.
Una curiosità: Il logo del marchio è un usignolo in omaggio all'omonima favola del grande scrittore danese Hans Christian Andersen in cui un usignolo con il suo meraviglioso canto allontana la morte dall'imperatore.
www.libratone.com

No comments:

Post a Comment

I love to read your comment!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...